PŘEDPISY PRO WEBOVÝ OBCHOD

 

1.

Tato pravidla stanoví všeobecné podmínky, pravidla a způsob prodeje, který společnost Glimat sp. z o.o., se sídlem v Gliwicích, provádí prostřednictvím internetového obchodu www.glimat.com (dále jen "internetový obchod"), jakož i podmínky poskytování bezplatných elektronických služeb společností Glimat sp. z o.o., se sídlem v Gliwicích.

§ 1 Definice

 

1.

Pracovní dny - pracovní dny od pondělí do pátku s výjimkou státních svátků.

 

2.

Dodávka - znamená faktické dodání Zboží uvedeného v objednávce Zákazníkovi prostřednictvím Prodávajícího.

 

3.

Dodavatel - znamená kurýrní společnost, se kterou Prodávající spolupracuje při dodání Zboží.

 

4.

Heslo - znamená posloupnost písmen, číslic nebo jiných znaků, kterou si zákazník zvolí při registraci v internetovém obchodě a která slouží k zabezpečení přístupu k účtu zákazníka v internetovém obchodě.

 

5.

Zákazník - znamená subjekt, kterému mohou být v souladu s obchodními podmínkami a právními předpisy poskytovány elektronické služby nebo s nímž může být uzavřena kupní smlouva.

 

6.

Spotřebitelem se rozumí fyzická osoba, která činí právní úkon s obchodníkem, který přímo nesouvisí s její obchodní nebo profesní činností.

 

7.

Zákaznický účet - znamená individuální panel pro každého zákazníka, který jeho jménem spustí prodávající poté, co se zákazník zaregistruje a uzavře smlouvu o poskytování služby zákaznického účtu.

 

8.

Podnikatel - fyzická osoba, právnická osoba nebo organizační složka, která není právnickou osobou, ale které zákon přiznává způsobilost k právním úkonům, která vlastním jménem vykonává podnikatelskou nebo profesní činnost a činí právní úkony přímo související s její podnikatelskou nebo profesní činností.

 

9.

Pravidla a předpisy - tato pravidla a předpisy.

 

10.

Registrace - znamená skutečnou akci provedenou způsobem uvedeným ve smluvních podmínkách, která je nutná k tomu, aby zákazník mohl využívat všechny funkce internetového obchodu.

 

11.

Stacionární prodejna - místo určené k obsluze zákazníků na adrese: 1c Główna, 44-109 Gliwice.

 

12.

Prodávající - Glimat sp. z o.o. se sídlem v Gliwicích (44-109), ul. Główna 1c, NIP: 6312333447, REGON: 277647008, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Okresním soudem v Gliwicích, 10. obchodní oddělení Národního soudního rejstříku pod číslem KRS 0000075984, se základním kapitálem 210 000 PLN; e-mail: biuro@glimat.com, která je zároveň majitelem internetového obchodu.

 

13.

Webová stránka obchodu - znamená webovou stránku, pod kterou prodávající provozuje internetový obchod, provozovanou na doméně www.glimat.com.

 

14.

Zboží - znamená produkt prezentovaný Prodávajícím prostřednictvím Webových stránek Obchodu, který může být předmětem Kupní smlouvy.

 

15.

Trvanlivý nosič - znamená materiál nebo nástroj, který umožňuje zákazníkovi nebo prodávajícímu uchovávat informace určené osobně zákazníkovi nebo prodávajícímu takovým způsobem, aby k nim bylo možné v budoucnu přistupovat po dobu odpovídající účelu, pro který jsou informace používány, a který umožňuje nezměněnou reprodukci uložených informací.

 

16.

Kupní smlouva - znamená smlouvu o prodeji na dálku za podmínek stanovených v obchodních podmínkách mezi zákazníkem a prodávajícím.

§ 2 Obecná ustanovení a používání internetového obchodu

 

1.

Veškerá práva k Internetovému obchodu, včetně majetkových autorských práv, práv duševního vlastnictví k jeho názvu, internetové doméně, Webové stránce Internetového obchodu, jakož i k šablonám, formulářům, logotypům umístěným na Webové stránce Internetového obchodu (s výjimkou logotypů a fotografií prezentovaných na Webové stránce Internetového obchodu za účelem prezentace zboží, k nimž náleží autorská práva třetím osobám) náleží Prodávajícímu a jejich užití je možné pouze způsobem stanoveným a v souladu s Obchodními podmínkami a s písemným souhlasem Prodávajícího.

 

2.

Prodávající se snaží zajistit, aby používání internetového obchodu bylo možné pro uživatele internetu používající všechny oblíbené webové prohlížeče, operační systémy, typy zařízení a typy internetového připojení. Minimálními technickými požadavky pro používání internetových stránek obchodu jsou internetový prohlížeč s minimálně Internet Explorer 11 nebo Chrome 66 nebo FireFox 60 nebo Opera 53 nebo Safari 5 nebo novější, s povoleným Javascriptem, akceptující cookies a internetové připojení o rychlosti alespoň 256 kbit/s. Webové stránky obchodu jsou optimalizovány pro minimální rozlišení obrazovky 1024x768 pixelů.

 

3.

Prodávající používá mechanismus souborů "cookies", které jsou ukládány serverem prodávajícího na pevný disk koncového zařízení zákazníka, když zákazníci používají webové stránky obchodu. Použití souborů cookies je zaměřeno na správné fungování Webových stránek Obchodu na koncových zařízeních Zákazníků. Tento mechanismus nepoškozuje koncová zařízení Zákazníků a nezpůsobuje žádné změny konfigurace koncových zařízení Zákazníků ani softwaru nainstalovaného na těchto zařízeních. Každý Zákazník může mechanismus "cookies" vypnout ve webovém prohlížeči svého koncového zařízení. Prodávající upozorňuje, že vypnutí "cookies" však může způsobit potíže nebo znemožnit používání webových stránek obchodu.

 

4.

Pro zadání objednávky v internetovém obchodě prostřednictvím webových stránek obchodu a pro využívání služeb poskytovaných elektronicky prostřednictvím webových stránek obchodu je nezbytné, aby měl zákazník aktivní e-mailový účet.

 

5.

Zákazníkovi je zakázáno poskytovat protiprávní obsah a používat internetový obchod, webové stránky obchodu nebo bezplatné služby poskytované prodávajícím způsobem, který je v rozporu se zákonem, dobrými mravy nebo porušuje osobnostní práva třetích osob.

 

6.

Prodávající prohlašuje, že veřejná povaha internetu a využívání elektronicky poskytovaných služeb může být spojena s rizikem získání a změny údajů zákazníků neoprávněnými osobami, proto by zákazníci měli používat vhodná technická opatření k minimalizaci výše uvedených rizik. Zejména by měli používat antivirový software a software na ochranu identity k ochraně identity osob používajících internet. Prodávající nikdy nepožádá Zákazníka o poskytnutí Hesla v jakékoliv formě.

 

7.

Není přípustné využívat prostředky a funkce internetového obchodu k tomu, aby zákazník vykonával činnost, která by porušovala zájmy prodávajícího, tj. reklamní činnost jiného podnikatele nebo produktu; činnost spočívající ve zveřejňování obsahu nesouvisejícího s činností prodávajícího; činnost spočívající ve zveřejňování nepravdivého nebo zavádějícího obsahu.

§ 3 Registrace

 

1.

Pro vytvoření zákaznického účtu je zákazník povinen se bezplatně zaregistrovat.

 

2.

Pro zadání objednávky v internetovém obchodě není nutná registrace.

 

3.

Za účelem registrace by měl zákazník vyplnit registrační formulář, který prodávající zpřístupní na internetových stránkách obchodu, a vyplněný registrační formulář zaslat prodávajícímu elektronicky výběrem příslušné funkce v registračním formuláři. Během registrace si Zákazník nastaví individuální Heslo.

 

4.

Zákazník má také možnost zaregistrovat se prostřednictvím svého uživatelského účtu na facebook.com. Založení zákaznického účtu probíhá prostřednictvím speciálního přesměrování z internetového obchodu na webové stránky facebook.com, kde je zákazník vyzván k zadání uživatelského jména a hesla, které má ke svému uživatelskému účtu na facebook.com. Po autorizaci na facebook.com je Zákazník přesměrován zpět do Internetového obchodu, kde je zřízen Zákaznický účet s odkazem na uživatelský účet na facebook.com. Uživatelské jméno na facebook.com a jeho/její heslo nejsou Prodávajícím evidovány a uchovávány.

 

5.

Při vyplňování registračního formuláře má zákazník možnost seznámit se s podmínkami a souhlasit s jejich obsahem zaškrtnutím příslušného políčka ve formuláři.

 

6.

Po odeslání vyplněného registračního formuláře obdrží zákazník neprodleně e-mailem na e-mailovou adresu uvedenou v registračním formuláři potvrzení registrace ze strany prodávajícího. Tímto okamžikem je uzavřena smlouva o elektronickém poskytování služby vedení Účtu zákazníka a zákazník získává možnost přístupu k Účtu zákazníka a provádění změn údajů uvedených při Registraci.

§ 4 Zadávání veřejných zakázek

 

1.

Informace uvedené na webových stránkách obchodu nepředstavují nabídku prodávajícího ve smyslu občanského zákoníku, ale pouze výzvu zákazníkům k podání nabídky na uzavření kupní smlouvy.

 

2.

Zákazník může zadávat objednávky v internetovém obchodě prostřednictvím webových stránek obchodu 7 dní v týdnu, 24 hodin denně.

 

3.

Zákazník, který podává objednávku prostřednictvím webových stránek obchodu, dokončí objednávku výběrem zboží, o které má zájem. Zboží se do objednávky přidá výběrem možnosti "PŘIDAT DO KOŠÍKU" u daného Zboží uvedeného na Webových stránkách Obchodu. Zákazník po vyplnění celé objednávky a uvedení způsobu doručení a formy platby v "KOŠÍKU" provede objednávku odesláním objednávkového formuláře Prodávajícímu výběrem tlačítka "Objednat se závazkem platby" na Webové stránce Obchodu. Zákazník je vždy před odesláním objednávky Prodávajícímu informován o celkové ceně za vybrané Zboží a Dodávku, jakož i o všech dalších nákladech, které je povinen v souvislosti s Kupní smlouvou uhradit.

 

4.

Podání objednávky představuje nabídku zákazníka prodávajícímu na uzavření kupní smlouvy na zboží, které je předmětem objednávky.

 

5.

Po odeslání objednávky zašle prodávající potvrzení objednávky na e-mailovou adresu uvedenou zákazníkem.

 

6.

Následně po potvrzení objednávky zašle prodávající na e-mailovou adresu uvedenou zákazníkem informaci o přijetí objednávky k vyřízení. Informace o přijetí objednávky k plnění je prohlášením Prodávajícího o přijetí nabídky uvedeným v § 4 odst. 4 výše a jejím obdržením Zákazníkem je Kupní smlouva uzavřena.

 

7.

Po uzavření kupní smlouvy prodávající potvrdí zákazníkovi své obchodní podmínky zasláním na trvalém nosiči na e-mailovou adresu zákazníka nebo písemně na adresu uvedenou zákazníkem při registraci nebo zadání objednávky.

§ 5 Platby

 

1.

Ceny na webových stránkách Obchodu uvedené u daného Zboží jsou cenami hrubými a nezahrnují informace o nákladech na dodání a případných dalších nákladech, které bude Zákazník povinen vynaložit v souvislosti s kupní smlouvou, o nichž bude Zákazník informován při výběru způsobu dodání a podání objednávky.

 

2.

Zákazník si může zvolit následující formy platby za objednané Zboží:

 

a)

bankovním převodem na bankovní účet prodávajícího (v tomto případě bude zpracování objednávky zahájeno poté, co prodávající zašle zákazníkovi potvrzení o přijetí objednávky a po připsání finančních prostředků na bankovní účet prodávajícího);

 

b)

platební kartou nebo bankovním převodem prostřednictvím externího platebního systému DotPay, provozovaného společností DotPay Sp. z o.o. se sídlem v Krakově (v tomto případě bude zpracování objednávky zahájeno poté, co Prodávající zašle Zákazníkovi potvrzení objednávky a poté, co Prodávající obdrží od DotPay informaci o platbě provedené Zákazníkem);

 

c)

dobírka, platba dodavateli při dodání (v tomto případě bude zpracování objednávky zahájeno poté, co prodávající zašle zákazníkovi potvrzení o přijetí objednávky);

 

d)

dobírka - platba v kamenném obchodě (v tomto případě bude objednávka vyřízena ihned poté, co Prodávající zašle Zákazníkovi potvrzení objednávky, a Zboží bude dodáno v kamenném obchodě).

 

3.

Zákazník je povinen uhradit objednávku ve výši vyplývající z uzavřené kupní smlouvy do 7 pracovních dnů, pokud zvolil formu platby předem.

 

4.

Pokud zákazník neprovede platbu ve lhůtě uvedené v § 5.3 obchodních podmínek, prodávající stanoví zákazníkovi dodatečnou lhůtu k provedení platby a informuje o tom zákazníka na trvalém nosiči. Součástí informace o dodatečné lhůtě k zaplacení bude rovněž informace o tom, že po marném uplynutí této lhůty Prodávající od Kupní smlouvy odstoupí. Pokud druhá lhůta k zaplacení uplyne neúčinně, zašle Prodávající Zákazníkovi na trvalém nosiči prohlášení o odstoupení od smlouvy podle § 491 občanského zákoníku.

§ 6 Doručení

 

1.

Prodávající provede dodávku na území Polské republiky.

 

2.

Prodávající je povinen dodat Zboží, které je předmětem Kupní smlouvy, bez vad.

 

3.

Prodávající zveřejní na internetových stránkách obchodu informace o počtu pracovních dnů potřebných pro doručení a zpracování objednávky.

 

4.

Doba dodání a vyřízení objednávky uvedená na webových stránkách obchodu se počítá v pracovních dnech v souladu s § 5 odst. 2 obchodních podmínek.

 

5.

Objednané Zboží je Zákazníkovi doručeno prostřednictvím Dodavatele na adresu uvedenou v objednávkovém formuláři.

 

6.

V den odeslání Zboží Zákazníkovi (pokud nebyla zvolena možnost osobního odběru Zboží) je na e-mailovou adresu Zákazníka zaslána informace potvrzující odeslání Zboží Prodávajícím.

 

7.

Zákazník je povinen doručenou zásilku prohlédnout v době a způsobem obvyklým pro zásilky daného typu. V případě zjištění vady nebo poškození zásilky má zákazník právo požádat zaměstnance dodavatele o sepsání příslušného protokolu.

 

8.

Zákazník má možnost si objednané Zboží vyzvednout osobně. Odběr je možný v kamenné prodejně v pracovní dny v otevírací době uvedené na webových stránkách prodejny po domluvě termínu odběru s prodávajícím e-mailem nebo telefonicky.

 

9.

Prodávající přiloží k dodávané zásilce podle volby zákazníka buď účtenku, nebo fakturu s DPH, která se vztahuje na dodané Zboží.

 

10.

V případě nepřítomnosti Zákazníka na adrese, kterou Zákazník uvedl při objednávce jako adresu pro doručení, zanechá zaměstnanec Dodavatele Zákazníkovi pohlednici nebo se s ním pokusí telefonicky spojit a domluvit termín, kdy bude Zákazník přítomen. V případě, že bude objednané Zboží vráceno Dodavatelem do Internetového obchodu, bude Prodávající Zákazníka kontaktovat e-mailem nebo telefonicky a znovu se Zákazníkem dohodne termín a náklady na Dodání.

§ 7 Záruka

 

1.

Prodávající zajistí dodání Zboží bez fyzických a právních vad. Prodávající odpovídá Zákazníkovi, pokud má Zboží fyzickou nebo právní vadu (záruka).

 

2.

Pokud má Zboží vadu, může Zákazník:

 

a)

učinit prohlášení o snížení ceny nebo odstoupit od Kupní smlouvy, ledaže Prodávající neprodleně a bez zbytečných obtíží pro Zákazníka vymění vadné Zboží za bezvadné nebo vadu odstraní.

 

Toto omezení neplatí, pokud již bylo Zboží Prodávajícím vyměněno nebo opraveno, nebo pokud Prodávající nesplnil povinnost vyměnit Zboží za bezvadné nebo odstranit vady. Zákazník může namísto odstranění vad navrženého Prodávajícím požadovat výměnu Zboží za Zboží bez vad nebo namísto výměny Zboží požadovat odstranění vad, ledaže uvedení Zboží do souladu se smlouvou způsobem zvoleným Zákazníkem není možné nebo by si vyžádalo nepřiměřené náklady oproti způsobu navrženému Prodávajícím. Při posuzování nepřiměřených nákladů se přihlíží k hodnotě Zboží bez vad, druhu a významu zjištěné vady, jakož i k obtížím, kterým by byl Zákazník vystaven při jiném způsobu uspokojení.

 

b)

požadovat výměnu vadného Zboží za bezvadné nebo odstranění vady. Prodávající je povinen vyměnit vadné Zboží za bezvadné nebo vadu odstranit v přiměřené lhůtě, aniž by to Zákazníkovi působilo zbytečné obtíže.

 

Prodávající může odmítnout vyhovět požadavku Zákazníka, pokud uvedení vadného Zboží do souladu s Kupní smlouvou způsobem zvoleným Zákazníkem není možné nebo by si vyžádalo nepřiměřené náklady ve srovnání s jiným možným způsobem uvedení do souladu s Kupní smlouvou. Náklady na opravu nebo výměnu nese Prodávající.

 

3.

Zákazník, který uplatňuje práva ze záruky, je povinen doručit vadný předmět na adresu prodávajícího. V případě Zákazníka, který je Spotřebitelem, hradí náklady na dodání Prodávající.

 

4.

Prodávající odpovídá ze záruky, pokud se fyzická vada objeví před uplynutím dvou let od dodání Zboží Zákazníkovi. Nárok na odstranění vady nebo výměnu Zboží za Zboží bez vad se promlčí uplynutím jednoho roku, tato lhůta však nemůže skončit dříve než uplynutím lhůty uvedené ve větě první. V této lhůtě může Zákazník odstoupit od Kupní smlouvy nebo učinit prohlášení o snížení ceny z důvodu vady Zboží. Pokud Zákazník požadoval výměnu Zboží za bezvadné nebo odstranění vady, lhůta pro odstoupení od Kupní smlouvy nebo podání prohlášení o snížení ceny počíná běžet až od bezvýsledného uplynutí lhůty pro výměnu Zboží nebo odstranění vady.

 

5.

Případné reklamace týkající se Zboží nebo plnění Kupní smlouvy může Zákazník adresovat písemně na adresu Prodávajícího.

 

6.

Prodávající je povinen do 14 dnů ode dne doručení žádosti obsahující reklamaci odpovědět na reklamaci Zboží nebo reklamaci týkající se plnění Kupní smlouvy podanou Zákazníkem.

 

7.

Zákazník může podat prodávajícímu stížnost v souvislosti s využíváním bezplatných služeb poskytovaných prodávajícím elektronicky. Stížnost může být podána v elektronické podobě a zaslána na adresu biuro@glimat.com. Zákazník by měl ve stížnosti uvést popis problému. Prodávající je povinen reklamaci neprodleně, nejpozději však do 14 dnů, posoudit a poskytnout Zákazníkovi odpověď.

 

8.

Prodávající nevyužívá mimosoudního řešení sporů uvedeného v zákoně ze dne 23. září 2016 o mimosoudním řešení spotřebitelských sporů.

§ 8 Záruka

 

1.

Na zboží prodávané prodávajícím se může vztahovat záruka poskytovaná výrobcem zboží nebo distributorem.

 

2.

V případě Zboží, na které se vztahuje záruka, jsou informace o existenci a obsahu záruky vždy uvedeny na Internetových stránkách Obchodu.

§ 9 Odstoupení od kupní smlouvy

 

1.

Zákazník, který je spotřebitelem a uzavřel kupní smlouvu, může od smlouvy odstoupit do 14 dnů bez udání důvodu.

 

2.

Lhůta pro odstoupení od kupní smlouvy začíná běžet od okamžiku, kdy spotřebitel převezme zboží.

 

Spotřebitel může od kupní smlouvy odstoupit podáním prohlášení o odstoupení od smlouvy prodávajícímu. Toto prohlášení lze učinit například písemně na adresu Prodávajícího, e-mailem na adresu Prodávajícího. Prohlášení může být učiněno na formuláři, jehož vzor poskytl Prodávající na internetových stránkách obchodu na adrese: Formulář pro odstoupení od smlouvy. Pro dodržení lhůty postačí zaslání prohlášení před jejím uplynutím.

 

Spotřebitel může od kupní smlouvy odstoupit zasláním prohlášení o odstoupení prodávajícímu prostřednictvím formuláře, který je k dispozici na internetových stránkách na adrese: Elektronický formulář pro odstoupení od smlouvy. Pro dodržení lhůty postačí zaslání prohlášení před jejím uplynutím. Prodávající neprodleně potvrdí Spotřebiteli přijetí formuláře odeslaného prostřednictvím internetových stránek.

 

3.

V případě odstoupení od kupní smlouvy se má za to, že kupní smlouva nebyla uzavřena.

 

4.

Pokud spotřebitel učinil prohlášení o odstoupení od kupní smlouvy před tím, než prodávající přijal jeho nabídku, přestává být nabídka závazná.

 

5.

Prodávající je povinen vrátit Spotřebiteli všechny platby uhrazené Spotřebitelem, včetně nákladů na dodání Zboží Spotřebiteli, a to bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dnů od doručení prohlášení Spotřebitele o odstoupení od Kupní smlouvy. Prodávající může zadržet vrácení plateb přijatých od Spotřebitele do doby, než obdrží Zboží zpět nebo dokud Spotřebitel nepředloží doklad o vrácení Zboží, podle toho, která z těchto událostí nastane dříve.

 

6.

Pokud si Spotřebitel uplatňující právo na odstoupení od smlouvy zvolil jiný způsob dodání Zboží než nejlevnější obvyklý způsob dodání nabízený Prodávajícím, není Prodávající povinen nahradit Spotřebiteli žádné dodatečné náklady, které mu vznikly.

 

7.

Spotřebitel je povinen vrátit Zboží Prodávajícímu neprodleně, nejpozději však do 14 dnů ode dne odstoupení od Kupní smlouvy. Pro dodržení lhůty postačí zaslat Zboží zpět na adresu Prodávajícího před uplynutím této lhůty.

 

8.

V případě odstoupení od smlouvy nese spotřebitel - zákazník pouze přímé náklady na vrácení Zboží.

 

9.

Pokud Zboží nelze vzhledem k jeho povaze vrátit poštou obvyklým způsobem, informuje Prodávající Spotřebitele o nákladech na vrácení Zboží na Internetové stránce Obchodu.

 

10.

Spotřebitel odpovídá za jakékoli snížení hodnoty Zboží v důsledku jeho používání nad rámec toho, co je nezbytné pro zjištění povahy, vlastností a fungování Zboží.

 

11.

Prodávající vrátí platbu stejným způsobem platby, jaký použil spotřebitel, pokud spotřebitel výslovně nesouhlasil s jiným způsobem vrácení platby, který spotřebiteli nevzniká.

12.

Zrušení objednávky ze strany prodávajícího: K odstoupení od smlouvy ze strany prodávajícího dochází, pokud došlo k podstatné chybě v ceně předmětu kupní smlouvy - chybná cena předmětu prodeje o podstatné procento nižší než správná (tržní) cena, což svědčí o tom, že chyba byla podstatná.

§ 10 Bezplatné služby

 

1.

Prodávající poskytuje zákazníkům služby elektronickými prostředky bezplatně:

 

a)

Chat;

 

b)

Kontaktní formulář;

 

c)

Vedení účtu zákazníka;

 

d)

Dotaz na výrobek;

 

e)

Zveřejňování názorů.

 

2.

Služby uvedené v § 10.1 výše jsou poskytovány 7 dní v týdnu, 24 hodin denně.

 

3.

Prodávající si vyhrazuje právo volby a změny typu, forem, času a způsobu poskytování přístupu k vybraným uvedeným službám, o čemž bude Zákazníky informovat způsobem odpovídajícím změně Obchodních podmínek.

 

4.

Služba chatu, která je bezplatná, spočívá v navázání kontaktu v reálném čase mezi zákazníkem a poskytovatelem služeb prostřednictvím komunikátoru umístěného na webových stránkách obchodu. Při využívání bezplatné služby Chat má Zákazník možnost uzavřít Kupní smlouvu, a to podle pravidel popsaných v §4.

 

5.

Odhlášení od bezplatné služby Chat je možné kdykoli a spočívá v nepoužívání komunikátoru umístěného na webových stránkách obchodu.

 

6.

Služba kontaktního formuláře spočívá v odeslání zprávy prodávajícímu prostřednictvím formuláře na webových stránkách obchodu.

 

7.

Zrušení bezplatné služby kontaktního formuláře je možné kdykoli a spočívá v zastavení zasílání požadavků prodávajícímu.

 

8.

Služba Dotaz na produkt spočívá v zaslání zprávy prodávajícímu prostřednictvím formuláře na webových stránkách obchodu.

 

9.

Zrušení bezplatné poptávkové služby je možné kdykoli a spočívá v tom, že přestanete prodávajícímu zasílat dotazy.

 

10.

Služba zákaznického účtu je dostupná po registraci podle pravidel popsaných v obchodních podmínkách a spočívá v tom, že zákazníkovi je na webových stránkách obchodu k dispozici vyhrazený panel, který mu umožňuje upravovat údaje, jež uvedl při registraci, a sledovat stav objednávek a historii již uskutečněných objednávek.

 

11.

Zákazník, který provedl Registraci, může podat Prodávajícímu žádost o vymazání Zákaznického účtu, přičemž pokud Prodávající požádá o vymazání Zákaznického účtu, může být tento účet vymazán do 14 dnů od podání žádosti.

 

12.

Služba zveřejňování názorů spočívá v tom, že Prodávající umožňuje Zákazníkům, kteří mají Zákaznický účet, zveřejňovat na Internetových stránkách Obchodu individuální a subjektivní vyjádření Zákazníka zejména o Zboží.

 

13.

Zrušení služby zveřejňování příspěvků je možné kdykoli a spočívá v přerušení zveřejňování obsahu, který zákazník umístil na webové stránky obchodu.

 

14.

Prodávající je oprávněn zablokovat přístup k účtu a bezplatným službám Klienta v případě, že Klient jedná v neprospěch Prodávajícího, tj. Prodávající je oprávněn zablokovat přístup k Účtu a bezplatným službám Zákazníka v případě jednání Zákazníka na úkor ostatních Zákazníků, tj. reklamní činnost jiného podnikatele nebo produktu; činnost spočívající v umisťování obsahu nesouvisejícího s činností Prodávajícího; činnost spočívající v umisťování nepravdivého nebo klamavého obsahu, dále v případě jednání Zákazníka na úkor ostatních Zákazníků, porušování právních předpisů nebo ustanovení Obchodních podmínek Zákazníkem, a dále v případě, kdy je zablokování přístupu k Účtu a bezplatným službám Zákazníka odůvodněno bezpečnostními důvody - zejména: narušení bezpečnosti Webových stránek Obchodu Zákazníkem nebo jiná hackerská činnost. Zablokování přístupu k Účtu a bezplatným službám Zákazníka z výše uvedených důvodů trvá po dobu nezbytnou k vyřešení problému, který je důvodem pro zablokování přístupu k Účtu a bezplatným službám Zákazníka. Prodávající informuje Zákazníka o zablokování přístupu k Účtu a bezplatným službám Zákazníka e-mailem na adresu uvedenou Zákazníkem v registračním formuláři.

§ 11 Odpovědnost zákazníka za obsah zveřejněný zákazníkem

 

1.

Zveřejněním obsahu a jeho zpřístupněním zákazník obsah dobrovolně šíří. Zveřejněný obsah nevyjadřuje názory prodávajícího a neměl by být ztotožňován s činností prodávajícího. Prodejce není poskytovatelem obsahu, ale pouze subjektem, který za tímto účelem poskytuje odpovídající prostředky ICT.

 

2.

Zákazník prohlašuje, že:

 

a)

je oprávněn užívat majetková práva autora, práva průmyslového vlastnictví a/nebo práva související s díly, předměty práv průmyslového vlastnictví (např. ochranné známky) a/nebo předměty práv souvisejících, které tvoří obsah;

 

b)

zahrnutí a zveřejnění osobních údajů, obrázků a informací týkajících se třetích osob v rámci služeb uvedených v § 10 obchodních podmínek bylo legální, dobrovolné a se souhlasem dotčených osob;

 

c)

souhlasí s tím, že zveřejněný obsah mohou prohlížet další zákazníci a prodávající, a opravňuje prodávajícího k bezplatnému použití obsahu v souladu s těmito smluvními podmínkami;

 

d)

souhlasy s vývojem děl ve smyslu zákona o autorském právu a právech s ním souvisejících.

 

3.

Zákazník nemá nárok na:

 

a)

zahrnovat do využívání služeb uvedených v § 10 obchodních podmínek osobní údaje třetích osob a šířit snímky třetích osob bez zákonem požadovaného souhlasu nebo povolení třetí osoby;

 

b)

zahrnout reklamní a/nebo propagační obsah do využívání služeb uvedených v § 10 těchto podmínek.

 

4.

Prodávající odpovídá za obsah zveřejněný zákazníky za předpokladu, že obdržel oznámení v souladu s § 12 obchodních podmínek.

 

5.

Je zakázáno, aby zákazníci v rámci využívání služeb uvedených v § 10 těchto podmínek zveřejňovali obsah, který by mohl zejména:

 

a)

být zveřejněny ve zlé víře, např. s úmyslem porušit osobnostní práva třetích stran;

 

b)

porušovat jakákoli práva třetích stran, včetně práv souvisejících s ochranou autorských práv a práv s nimi souvisejících, ochranou práv průmyslového vlastnictví, obchodního tajemství nebo práv souvisejících s povinností mlčenlivosti;

 

c)

mít urážlivý nebo ohrožující charakter vůči jiným osobám nebo obsahovat slovník, který je v rozporu s dobrými mravy (např. používáním vulgarismů nebo výrazů, které jsou obecně považovány za urážlivé);

 

d)

v rozporu se zájmy prodávajícího, tj. obsah, který představuje reklamní materiál jiného podnikatele nebo produktu; obsah, který nesouvisí s činností prodávajícího; nepravdivý nebo zavádějící obsah;

 

e)

jinak porušovat ustanovení těchto Podmínek, dobré mravy, platné zákony, společenské normy nebo zvyklosti.

 

6.

V případě obdržení oznámení podle § 12 obchodních podmínek si prodávající vyhrazuje právo upravit nebo odstranit obsah, který zákazníci zveřejnili v rámci využívání služeb uvedených v § 10 obchodních podmínek, zejména pokud jde o obsah, u něhož bylo na základě zpráv třetích stran nebo příslušných orgánů zjištěno, že je v rozporu s těmito obchodními podmínkami nebo platnými právními předpisy. Prodávající neprovádí průběžnou kontrolu zveřejněného obsahu.

 

7.

Zákazník souhlasí s tím, že prodávající může bezplatně používat obsah zveřejněný zákazníkem jako součást webových stránek obchodu.

§ 12 Ohlášení ohrožení nebo porušení práv

 

1.

Pokud se zákazník nebo jiná osoba či subjekt domnívá, že obsah zveřejněný na webových stránkách obchodu porušuje jeho práva, osobnostní práva, dobré mravy, city, morálku, přesvědčení, zásady poctivé hospodářské soutěže, know-how, zákonem chráněné tajemství nebo povinnost, může na možné porušení upozornit prodávajícího.

 

2.

Po upozornění na možné porušení práv přijme prodávající okamžitá opatření k odstranění obsahu, který je příčinou porušení práv, z webových stránek obchodu.

§ 13 Ochrana osobních údajů

 

1.

Zásady ochrany osobních údajů jsou uvedeny v Zásadách ochrany osobních údajů.

§ 14 Ukončení smlouvy (nevztahuje se na kupní smlouvy)

 

1.

Zákazník i prodávající mohou smlouvu o poskytování elektronických služeb kdykoli a bez udání důvodu vypovědět, přičemž práva nabytá druhou stranou před ukončením výše uvedené smlouvy a níže uvedená ustanovení zůstávají zachována.

 

2.

Zákazník, který provedl Registraci, ukončí smlouvu o poskytování služeb elektronickými prostředky zasláním příslušného projevu vůle Prodávajícímu, a to jakýmkoli způsobem komunikace na dálku, který Prodávajícímu umožní seznámit se s projevem vůle Zákazníka.

 

3.

Prodávající ukončí smlouvu o poskytování elektronických služeb zasláním příslušného prohlášení vůle zákazníkovi na e-mailovou adresu, kterou zákazník uvedl při registraci.

§ 15 Závěrečná ustanovení

 

1.

Prodávající odpovídá za nesplnění nebo nesprávné splnění smlouvy, avšak v případě smluv uzavřených s klienty, kteří jsou podnikateli, odpovídá prodávající pouze v případě úmyslného poškození a v rozsahu skutečných ztrát, které klientovi, který je podnikatelem, vznikly.

 

2.

Obsah těchto obchodních podmínek lze kdykoli zaznamenat vytištěním, uložením na médium nebo stažením z webových stránek obchodu.

 

3.

V případě sporu vyplývajícího z uzavřené kupní smlouvy budou strany usilovat o smírné vyřešení věci. Veškeré spory vyplývající z těchto smluvních podmínek se řídí polským právem.

 

4.

Prodávající informuje Zákazníka, který je Spotřebitelem, o možnosti využít mimosoudní postupy při vyřizování reklamací a uplatňování nároků. Pravidla přístupu k těmto postupům jsou k dispozici v sídlech nebo na internetových stránkách subjektů oprávněných k mimosoudnímu řešení sporů. Mohou jimi být zejména spotřebitelští ombudsmani nebo zemské inspektoráty obchodní inspekce, jejichž seznam je k dispozici na internetových stránkách Úřadu pro hospodářskou soutěž a ochranu spotřebitele.
Prodávající informuje, že na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/ se nachází platforma pro online řešení sporů mezi spotřebiteli a podnikateli na úrovni EU (platforma ODR).

 

5.

Prodávající si vyhrazuje právo na změnu těchto obchodních podmínek. Všechny objednávky přijaté Prodávajícím k realizaci před datem účinnosti nových Obchodních podmínek se realizují na základě Obchodních podmínek, které byly platné v den podání objednávky Zákazníkem. Změna obchodních podmínek nabývá účinnosti do 7 dnů ode dne zveřejnění na internetových stránkách obchodu. O změně Obchodních podmínek bude Prodávající informovat Zákazníka 7 dní před nabytím účinnosti nových Obchodních podmínek prostřednictvím zprávy zaslané e-mailem, která bude obsahovat odkaz na znění změněných Obchodních podmínek. Pokud Zákazník nové Obchodní podmínky neakceptuje, je povinen o této skutečnosti informovat Prodávajícího, čímž dochází k ukončení smlouvy v souladu s ustanovením § 14 Obchodních podmínek.

 

6.

Smlouvy s prodávajícím se uzavírají v polském jazyce.

 

7.

Nařízení vstoupí v platnost dne 28. 2. 2020.