Pravidelné kontroly opotřebení prvků podvozku umožňují lepší naplánování údržby a předejití vážným poruchám, čímž zajišťují kontinuitu a efektivitu práce. Existují dvě metody měření opotřebení podvozku: jedna pomocí tradičních přístrojů a druhá s použitím ultrazvukového zařízení. V tomto článku vysvětlujeme, jak používat tradiční metodu. Pokud měření ukáže, že nastal čas namontovat na vozidlo nové pásy, podívejte se na návod na výměnu celého pásu za ocelové návleky na pásy.

Měření opotřebení tradičními metodami

Krok 1: Získejte měřicí sadu

„Statistiky životnosti” podvozku lze změřit pomocí mechanických nástrojů:

  • Hloubkoměry/posuvná měřítka
  • měřicí páska, tužka a papír.

Pokud nemáte tyto měřicí přístroje, můžete si objednat naši sadu ITR.

UPOZORNĚNÍ
Pravidelné měření opotřebení podvozku pomocí tradičních nástrojů může předejít vážným poruchám a prodloužit životnost vašeho vybavení.

Krok 2: Provádění měření

Správné provádění měření je zásadní pro posouzení míry opotřebení různých dílů.

Krok 3: Zkontrolujte stav podvozku pomocí našich tabulek

Existují tabulky, které umožňují určit procentuální fázi opotřebení a snadno vypočítat zbývající životnost dílů na základě měření opotřebení povrchu.

Po provedení měření dílů je třeba určit, v jaké fázi provozu se nacházejí podle údajů v tabulkách, jako je ta uvedená výše. Pokud tabulky nemáte, kontaktujte experta GLIMAT.

Krok za krokem – měření opotřebení podvozku

KrokPopis
1Získejte měřicí sadu – Použijte hloubkoměry, posuvná měřítka, měřicí pásku, tužku a papír. Můžete také objednat měřicí sadu ITR.
2Provádění měření – Proveďte správná měření opotřebení různých částí podvozku.
3Zkontrolujte stav podvozku pomocí tabulek – Určete procentuální fázi opotřebení a zbývající životnost komponent na základě tabulek opotřebení.