Hlava válců je složitá, ale důležitá součást každého spalovacího motoru, která určuje výkon vozidla. Vzhledem k této zásadní roli je fáze návrhu hlavy válců nesmírně důležitá.
V tomto článku se dozvíte:
Společnost USCO ITR na základě svých odborných znalostí v oblasti mechaniky navrhuje a dodává kompletní hlavy válců odolné proti namáhání, které jsou plně kompatibilní s výrobky OEM.
Hlava válců je specifickým, neměnným prvkem všech typů spalovacích motorů. Nachází se v horní části motoru a je k bloku motoru připevněna pomocí kritických nebo zajišťovacích šroubů, které zajišťují přesnou kalibraci a těsnění. Jedná se o nejvíce namáhanou součást motoru.
Jeho hlavní úlohou je utěsnit horní část válců a jeho součásti jsou vystaveny vysokým teplotám a tlakům. Technické závady hlavy válců negativně ovlivňují výkon celého motoru.
JAK VYPADÁ HLAVA VÁLCŮ
Hlava válců tvoří horní strop spalovacího prostoru nad každým pístem, spolu s paticemi zapalovacích svíček a držáky vstřikovačů. V hlavě válců se také sbíhají sací a výfukové potrubí spolu s příslušnými ventily, vodítky a vratnými pružinami.
V mnoha případech horní část poskytuje oporu pro jeden nebo dva vačkové hřídele, tlačné tyče nebo vahadla. Hlava válců obsahuje také kanály potřebné pro cirkulaci chladicí kapaliny.
PAMATUJTE!
Hlava válců je klíčovou součástí spalovacího motoru, která nejen uzavírá spalovací komoru, ale je také zodpovědná za tepelnou izolaci a optimalizaci spalování, což přímo ovlivňuje výkon a účinnost vozidla.
Kromě uzamčení válců je další funkcí hlavy válců tepelná izolace: zatímco strana motoru se velmi zahřívá (až na 300 °C), vnější strana musí zůstat relativně chladná. Hlava válců pohlcuje přibližně 70 % tepla generovaného motorem a musí být schopna odolávat vysokému tepelnému a mechanickému namáhání. Z tohoto důvodu a podle požadovaných aplikací se hlava válců obvykle vyrábí ze slitiny železa nebo hliníku jako lehčí varianty s vyšší tepelnou vodivostí.
Vzhledem k tomu, že se jedná o tak složitou součást motoru, která hraje tak klíčovou roli, vyžaduje její konstrukce značné množství času a mimořádnou přesnost provedení jednotlivých součástí v kombinaci s rozsáhlými zkušenostmi v oblasti strojírenství.

KONSTRUKCE HLAVY VÁLCŮ ITR
Společnost USCO ITR se může pochlubit dlouholetými a zavedenými zkušenostmi v oblasti konstrukce a realizace mechanických součástí, včetně kompletních hlav válců. Přestože se jedná o pevnou součást motoru, je každá hlava válců vyrobena na míru z hlediska požadovaných vlastností, rozměrů a hmotnosti.
Při konstrukci hlavy válců rozhoduje částečně o výkonu motoru a úrovni emisí tvar spalovací komory a umístění a tvar sacího a výfukového potrubí. Je nutné zohlednit mechanické a tepelné zatížení hlavy válců s vhodným dimenzováním a účinnými chladicími kanály.
POZOR!
Technické závady hlavy válců mohou výrazně snížit výkon motoru, proto je její přesná výroba a montáž klíčem k zajištění spolehlivosti a vysokého výkonu vozidla.
Tvar hlavy válců určuje kompresní poměr a umožňuje optimalizovat spalování ve spalovacích komorách tak, aby bylo rychlejší a dokonalejší. Tím se zlepšuje účinnost a výkon motoru a zvyšuje se využití energie spalování.
Rozměry kompletních hlav válců ITR vždy odpovídají rozměrům výrobků OEM. Kompletní komponenty dodávané naší společností jsou předem smontované a připravené k použití se všemi ventily, pružinami a potřebným příslušenstvím.
Tento typ montáže vyžaduje kontrolu sedel ventilů pomocí vakuometru, aby se zajistilo, že tlak vakua je nižší než požadovaný milibar. Společnost USCO ITR také všechny součásti před montáží důkladně očistí, aby zajistila kvalitní dodávku.
KLÍČOVÉ SOUČÁSTI HLAVY VÁLCŮ A JEJICH VLASTNOSTI
Součást hlavy válců | Funkce | Materiál | Vlastnosti |
---|---|---|---|
Horní strop spalovací komory | Horní uzávěr válce | Slitina železa a hliníku | Odolnost vůči vysokým teplotám a tlakům |
Zásuvky zapalovacích svíček | Zásuvky zapalovacích svíček | Slitina železa / hliník | Přesné uložení |
Držáky vstřikovačů | Místo pro vstřikovače | Slitina železa / hliník | Stabilní montáž |
Sací a výfukové potrubí | Průtok směsi paliva a vzduchu a výfukových plynů | Slitina železa / hliník | Odolnost vůči vysokým teplotám a tlakům |
Vačkové hřídele | Ovládání ventilů | Slitina železa / hliník | Přesné řízení časování |
Chladicí kanály | Cirkulace chladicí kapaliny | Slitina železa / hliník | Účinný odvod tepla |
Ventily a pružiny | Regulace průtoku směsi a výfukových plynů | Slitina železa / hliník | Trvanlivost a spolehlivost |